Frukostklubben 31 maj: "AI gör dina mänskliga egenskaper än värdefullare"

AI gör dina mänskliga egenskaper än värdefullare

Vi har ett ansvar att verkligen försöka förstå hur vi kan agera för hantera svårigheter och fånga potentialen. När polariseringen ökar behöver företag hitta nya vägar för att skapa trovärdighet.

• Hur ska vi förhålla oss till en värld där förväntningarna, samt oron, ökar och förutsättningarna ändras nästan dagligen? Vad får de för effekter på människors beteenden, farhågor och behov?
  • Vilka rädslor och oro kan AI och automatisering skapa hos era kunder, användare och medarbetare?
  • AI förväntas skapa större skepticism till information och olika budskap - vad kan det innebära för dig?
  • Kommer ökad implementering av AI leda till en värld som är än mer polariserad, hur når vi fram med våra budskap?
  • Detta är vår digitala verklighet 2024 och oavsett vad man har för åsikter om AI är det av största vikt att förstå hur förtroendet mellan dig och dina kunder / användare är den nya hårdvalutan.
  • Vi behöver alla utmana gamla sanningar, gå utanför comfort zone och vara nyfikna. Då ökar vi vår egen förståelse för vad som är möjligt och vad som faktiskt är värdeskapande.
  • Såväl teknik som beteenden och preferenser förändras hela tiden. De som anpassar sig bäst är de som kommer frodas.
  • Det finns inget facit för hur vi ska använda all ny teknik, eller förhålla oss till den. Men vi vet att förändring alltid skapar mycket känslor.
  • AI och annan teknik kan vara fantastisk men det är fortfarande bara ett verktyg. Det är vi människor som har ansvar att skapa bra lösningar till andra människor.
  • Det finns fantastiska möjligheter framöver, ifall vi väljer att förhålla oss ödmjukt till utvecklingen och ta tillvara på de möjligheter att skapa värde som ges.

För att lära oss mer om detta har vi bjudit in Simon Beyer, som är Partner på Ingager, vilka hjälper några av världens största varumärken med att anpassa sig till digitalisering. Google och Philips är andra exempel där Simon arbetat. Simon har anlitats av Tesla, Google, NATO, BMW och Carlsberg för inspiration och utveckling. Boken "Den digitala omställningen - strategier och perspektiv" som Simon är författare till publiceras för några år sen och fick ett fint mottagande. I en värld som alltmer präglas av AI och automation är Simon övertygad om att vi behöver stärka vårt kontinuerliga lärande samt nyfikenhet.

31/5, kl. 07.45 - 09.15

P5, Väven (Storgatan 46)

Kostnad

Ingen kostnad för medlem i Marknadsföreningen Umeå. Den som ännu ej är medlem, betalar 195;- på plats, vilket då också inkluderar frukostbuffè