Box 17
901 02 Umeå

070-392 07 10

Frukostklubben 26 augusti: "Chocken och sorgen när bageriet brann ner och hur vi hittade kraften att resa oss ur askan"

Information

Anders E Johansson är Vd för Polarbröd AB, femte generationens familjeföretag och ett av Sveriges starkaste varumärken inom livsmedel.

Anders kommer att berätta om de dramatiska dagarna, chocken och sorgen i augusti 2020 när familjeföretaget Polarbröds bageri i Älvsbyn brann ner. Om krisledningsarbetet med fokus på medarbetarna samtidigt som mediatrycket var enormt. Han kommer att  berätta om hjältarna i Älvsbyn och Bredbyn, om beslutsamheten hos ägarna och hur man  tillsammans hittade kraften och energin att resa sig ur askan och nu är på väg tillbaka med full kraft.

Under Anders 12 år i bolaget har man utvecklat och stärkt positionen ytterligare både i Sverige och på en växande exportmarknad. Polarbröd har en mycket stark position i branschen, inte minst tack vare det långsiktiga arbetet inom hållbarhet, där Polarbröd är ett av de företag som leder utvecklingen.

Anders har gedigen bakgrund från näringslivet i olika branscher och typer av ägande, bl.a i exportindustrin i Modo och kommunala energibolaget Umeå Energi där Anders var marknadschef fram till 2009. Hållbarhet har alltid haft en central roll i de företag och branscher verkat i.

Anders har även styrelseuppdrag i sälj & distributionsföretaget Polfärskt Bröd AB och familjeföretaget Findal&Krogh AS i Norge.

Anders är civilekonom från Umeå Universitet och har även en Executive MBA från Mgruppen.

Jag vill boka en plats!

Eventet har redan ägt rum och du kan därför inte inte boka plats.