Postadress

Box 17
901 02 Umeå

Telefon

070-392 07 10

Frukostklubben 23 februari: "Smart Digital marknadsföring"

Information

"Smart digital marknadsföring"

Att ha full kontroll på sina digitala kanaler är idag ett måste. Kunderna finns på nätet och vi behöver nå dem i alla delar av köpresan, när de söker, när de läser, när de tittar på film och när de engagerar sig i sociala medier. För att lyckas med detta behövs både tid och kunskap, något som ofta är en bristvara idag på svenska företag. Detta seminarie är till för dig som vill lära dig mer om de olika kanalerna och hur de samspelar. Vilka fallgropar finns det och vilka sätt är bättre än andra. Allt från att utvärdera dagsläget till att ha en klar och tydlig digital strategi.

• Svenskarna och Internet

• Digital strategi

– ställ rätt frågor

• Söket är mer avancerat än någonsin

• Google AdWords

– arbeta smart och betala mindre

• Inspirera och engagera på Facebook

• Ta rätt beslut med rätt underlag

Oskar Alm arbetar som seminarie och utbildningsansvarig på Mediamind AB. Med över 13 års erfarenhet är Oskar en uppskattad och erfaren utbildare inom SEO och digital marknadsföring. Han har genomfört över 200 seminarier runt om i landet där han har gett företagare bättre kunskap om hur de kan arbeta både smartare och lönsammare med sin digitala marknadsföring

Mediamind AB är en Digital Mediebyrå med fokus på granskning och analyser av digitala strategier, medieplanering, effektmätningar och konverteringsstrategier. Exempel på kunder hos Mediamind AB är Handelsbanken, Kinnarps, Livsmedelsverket, The Phone House, Läkarmissionen och IOGT-NTO.

Tid

23/2, kl. 07.45 - 09.15

Plats

Umeå Folkets Hus

Kostnad

Kostnadsfritt för medlemmar i Marknadsföreningen Umeå. Övriga, som ännu ej blivit medlemmar, betalar 195;- (vilket erlägges på plats) och då ingår frukostbuffè

Jag vill boka en plats!



Medlemsavgift 1 495 kr/år