Frukostklubben 18 oktober: "Kommunicera med hjälp av AI..."

Kommunicera med hjälp av AI och hur du praktiskt tillämpar AI på marknadsavdelningen

Under ett par år har rösterna varit många kring hur generativ AI kommer förändra spelplanen. Men har vi förstått hur vi faktiskt implementerar verktyget i vår yrkesroll i vardagen?

I den här föreläsningen visar marknadsföraren och kommunikationsstrategen Ricki Rebecka Petrini exempel på hur AI kommer till användning i praktiken. Det här är en crash course till verktygen, tekniken och knepen som gör livet enklare och roligare på marknadsavdelningen.

Det här får du med dig:

• En introduktion till AI-anpassat arbetsflöde
  • En verktygslåda med marknadsförarens best practices
  • Proffskreatören – genvägen till syntetiska visueller i toppklass
  • Praktiska exempel på tillämpning av AI i kommunikationen

Om föreläsaren:

Ricki Rebecka Petrini är journalisten som blev marknadsförare och har jobbat för varumärken som Procter & Gamble, Metro och Schibsted. Hon har under flera år varit en stark röst inom hållbar kommunikation och under 2024 väver hon in vår tids största teknikskifte i sina föreläsningar. Ricki är ordförande i Advisory Board på IHM Business School och föreläser och undervisar över hela landet.

Takeaway:

En Toolbox (PDF) med marknadsförarens best practices och mer info kring hur man kan utbilda sig vidare inom AI-genererad kommunikation.

P5, Väven, Storgatan 46

Ingen kostnad för medlem i Marknadsföreningen Umeå. Den som ännu ej är medlem, betalar 195;- på plats, vilket då även inkluderar frukostbuffè